Skip to main content

Techniczne warunki realizacji zamówień produktów z nadrukiem

1. Nadruk-kolory druku

Sprzedawca zastrzega prawo do rozbieżności koloru nadruku od zaakceptowanego numeru pms w projekcie na poziomie delta2000 <= 3

2. Technologia druku

Sprzedawca dostarcza swoje produkty drukowane w technice nawierzchniowej , powierzchniowej , bądź laminowanej .sprzedawca zaznacza, że nadruki wykonywane w technologii nawierzchniowej mogą ulec zniszczeniu przy działaniu siły tarcia, bądź w kontakcie z rozpuszczalnikami czy olejami.

3. Odporność druku na UV

Sprzedawca gwarantuje odporność uv dla wszystkich produktów drukowanych na poziomie 10 dni standardowej ekspozycji na działanie promieni uv. Za dopłatą istnieje możliwość zwiększenia odporności na działanie uv do 6 miesięcy.

4. Centrowanie druku na taśmie

Nadruki wykonane na wstęgach foliach ochronnych, kapturach, taśmach ogrodzeniowych ,, workach i torbach foliowych, ze względu na technologię produkcji mogą być niedokładnie wycentrowane względem osi wstęgi. związane jest to ze zjawiskiem „pływania” materiałów rozciągliwych podczas konfekcji. Dopuszczalna rozbieżność jest podawana w kartach charakterystyki produktu. W przypadku taśm pakowych z nadrukiem aby wyeliminować ryzyko ucięcia nadruku sugeruje się margines (odstęp wydruku od krawędzi produktu nie mniejszy niż 5mm od krawędzi).

5. Akceptacja graficzna

Kupujący akceptuje kolory druku poprzez akceptację kodów pms® (pantone® matching system) wg wersji podanej na karcie akceptacji. Kolory widoczne w pliku/karcie akceptacji obrazują jedynie przybliżony wygląd danego koloru nie są zaś jego wiernym odwzorowaniem i nie stanowią referencji do koloru, który rzeczywiście zostanie wydrukowany. Przesłanie akceptacji graficznej oznacza przejęcie przez kupującego odpowiedzialności za dobór kolorów oraz formę wydruku. Brak akceptacji wstrzymuje realizację.

6. Czas realizacji zamówienia

Liczy się od dnia przesłania do sprzedawcy akceptacji graficznej.

7. Phototape

Sprzedawca wykonuje taśmy pakowe drukowane w technologii zdjęciowej o liniaturze od 120lpi oraz 2540 dpi.

8. Kierunki nawoju

Kierunek nawoju podany jest zawsze na projekcie przestawianym do akceptacji klientowi.

9. Niedodruki na taśmach drukowanych w technologii nawierzchniowej

W przypadku taśm drukowanych w technologii nawierzchniowej możliwe są niewielkie niedodruki powstałe w wyniku zatrzymania maszyny drukującej. Niedodruk może dotyczyć całej szerokości wstęgi na odcinku kilku metrów. Ta właściwość wynika z technologii produkcji i nie stanowi wady produktu. W przypadku druku szerokich folii w miejscach zakładki ( rękaw , półrękaw ) może wystąpić nieznaczne pogorszenie jakości druku ze względu na liniową nierówność powierzchni , pod pierwszą warstwą folii . Wynika to również to z procesu produkcyjnego i jest nieodłączne przy nadruku.

10. Proof

Próbne wydruki są płatne dodatkowo i stanowią prezentację przybliżonego wyglądu produktu po wydruku. Ze względu na różne odcienie kleju/papieru (koloru bazowego) kolory wydruku w partiach produkcyjnych mogą nieznacznie różnić się od ”proof'a”.

11. Łączenie polimerów

W przypadku druku apli na taśmie będzie widoczna cienka 1-2 mm linia łączenia polimerów. Umiejscowienie linii jest zawsze przedstawione na projekcie do akceptacji przez klienta. Linia może zostać zadrukowana bądź nadruk może zostać wykonany na polimerze bezkońcowym. Druk bezkońcowy oraz zadruk przerwy pomiędzy modułami jest dodatkowo płatny.

Porady i zalecenia

Przydatne porady i zalecenia odnośnie
naszych produktów:
  • 1. Folia stretch maszynowa-rozpakowywanie i zakładanie na owijarkę:

    Należy bezwzględnie pamiętać o odpowiednim rozcięciu foli, którą owinięta jest paleta. Używamy do tego bezpiecznego noża w odpowiedniej odległości od rolki i najlepiej pomiędzy dwiema rolkami. Rozcinamy folię do ½ wysokości palety, na jej dłuższym boku. Ostrożnie wyjmujemy rolkę z palety i zawsze stawiamy ją na tulei, nigdy na krawędzi nawoju – w ten sposób łatwo uszkodzić folię. W żadnym wypadku nie toczymy folii po posadce. Przed założeniem na owijarkę należy upewnić się, że folia nie posiada uszkodzeń. W przypadku pomarszczeń i nierówności nawinięcia należy odwinąć trochę materiału, aż niedoskonałości znikną. Następnie postępować zgodnie z instrukcją i wskazówkami dotyczącymi schematu zakładania foli na owijarce. Zwracamy uwagę na kierunek, w jakim powinna się odwijać folia. Ustawienie parametrów owijarki takich jak: rozciąg wstępny i końcowy, prędkość talerza, ilość owinięć jest podstawową czynnością, która wpływa na koszt i czas opakowanej jednostki ładunku.
  • 2. Taśma samoprzylepna-o czym należy pamiętać:

    Bardzo ważnym z kryterium przy wyborze taśmy samoprzylepnej jest temperatura, w której będą przechowywane opakowane produkty. Bez względu na rodzaj zastosowanych taśm aplikacja powinna odbywać się w temperaturze co najmniej 0°C. Dopiero zaklejone paczki czy kartony można umieścić w zimniejszym miejscu. Przed wyborem danego rodzaju taśmy, należy rozważyć czy bardzo szeroki zakres temperatur jest rzeczywiście niezbędny. Mimo że taśma klejem - kauczukowym syntetycznym (hot melt) sprawdzają się w nieco węższym zakresie temperatur, w większości przypadków stanowią wystarczający i ekonomiczny sposób zabezpieczenia przesyłek. Bardzo istotną kwestią jest sprawdzenie powierzchni przed zaklejeniem. Powierzchnia np. kartonu powinna być czysta, nie posiadająca zabrudzeń lub zapyleń, które odizolują ją od warstwy klejącej eliminując lub ograniczając znacznie przyczepność.
  • 3. Czynniki mogące wpływać na odklejanie się taśmy od kartonu:

    • szerokość taśmy i długość zakładki niedostosowana do wielkości kartonu
    • przepełniony karton (prężące się klapy kartonu),
    • wolna przestrzeń w kartonie (zapadnięte klapy kartonu)
    • składowanie kartonu na boku z klapami ułożonymi równolegle do podłoża
    • mokry lub zawilgocony karton
    • brudna powierzchnia klejenia
    • za słaby docisk przyklejanej taśmy do kartonu
    • temperatura aplikacji i temperatura
    • działania/magazynowania taśmy niezgodna z zaleceniami producenta
  • 4. Wytrzymałość taśm PP, PET i PES:

    Wynikowa wytrzymałość taśmy bandującej powinna być co najmniej dwa razy większa od masy ładunku a więc ładunek na palecie o wadze 800 kg powinien być opięty czterema paskami o wytrzymałości 405d daN (413 kg). Należy przy tym pamiętać że taśma PP, PET lub PES jest przeznaczona do spinania i opasywania ładunków i w żadnym wypadku nie może być użyta jako element nośny!
  • 5. Zapinka blaszana czy druciana?

    ZAPINKA BLASZANA:

    • jest dużo tańsza od klamerki drucianej. Średnio można przyjąć, że klamerka druciana jest trzykrotnie droższa
    • ściśle przylegają one do płaszczyzny paczki w odróżnieniu od klamerki drucianej, która odstaje i może powodować uszkodzenia innych przesyłek jak i naszej
    • czas cyklu pakowania za pomocą paskowacza jest niższy
    • nie ma potrzeby przeplatania taśmy, a co za tym idzie wydłużenia czasu procesu pakowania

     ZAPINKA DRUCIANA  :

    • klamerkę drucianą z powodzeniem można stosować kilkakrotnie. Zapinkę metalową można użyć tylko raz
    • jest ona mocniejszym spięciem co jednak nie oznacza, że zapinka metalowa jest słaba, warto natomiast pamiętać, że moc spięcia ogranicza przede wszystkim wytrzymałość taśmy  
    • możliwość pakowania w pionie przy pomocy napinacza
  • 6. Folia pęcherzykowa-zasady pakowania:

    • Pakowane przedmioty należy owijać folią ciasno.
    • Krawędzie foli łączymy taśmą samoprzylepną
    • Drobne i kruche przedmioty powinno się układać w pudełkach w ten sposób, by zostało pomiędzy nimi jak najmniej wolnej przestrzeni, którą należy  wypełnić folią bąbelkową lub innym plastycznym materiałem.
    • Przy transporcie mebli i innych przedmiotów z twardych materiałów warto owinąć je folią dwukrotnie – w ten sposób będą jeszcze mniej podatne na odbicia.
  • 7. Warunki magazynowania opakowań:

    • Produkty muszą  być przechowywany w suchych miejscach
    • Produkt muszą być chronione przed bezpośrednim wpływem światła słonecznego
    • Przed użyciem produkt musi być przechowywany w jego oryginalnym opakowaniu. Bezwzględnie należy unikać: niewłaściwego składowania i traktowania, upuszczania produktu na ziemię, a w szczególności nacięć na krawędziach. Produkt nie może być składowany tak aby przypadający na niego ciężar mógł go zdeformować
    • Produkt musi być przechowywany w temperaturze nie przekraczającej 40 oC
    • Jeżeli produkt jest przechowywany w temperaturze poniżej  6oC wówczas przed użyciem musi być on przeniesiony w miejsce, w którym osiągnie temperaturę pokojową
  • 8. Woreczki-opakowanie a sukces sprzedaży produktu:

    Obecna technologia i możliwości produkcyjne  sprawiają iż  opakowania jednostkowe nie mogą być nudne i ponure. Niebanalne opakowanie często przyciąga ciekawy nowości wzrok konsumenta. Dobrze wiadomo że sukces produktu może być przytłumiony niepraktycznym, szarym opakowaniem zniechęcającym do zakupu. Twój produkt musi wywrzeć pozytywne pierwsze wrażenie. Grafika, kolorystyka, kształt, dbałość o szczegóły, materiał opakowania mają wpływ na nasze pierwsze emocje a później na nasze zakupowe decyzje.

  • 9. Przygotowanie paczki do wysyłki:

    Karton powinien być wypełniony towarem tak, aby nie było w nim wolnej przestrzeni. W przypadku wolnej przestrzeni klapy kartonu podczas transportu mogą zapaść się do środka co daje możliwość ingerowania osób niepowołanych w zawartość. W przypadku wolnej przestrzeniu koniecznie należy wypełnić ją materiałem wypełniającym: folia pęcherzykowa, tektura falista, papier, poduszki powietrzne, wypełniacz flopak. Po zaklejeniu kartonu zalecane przygładzenie specjalnym językiem dyspensera lub dłonią, tak aby mocniej przytwierdzić taśmę do kartonu. Karton po zamknięciu nie powinien mieć wybrzuszeń. W przypadku tak przepełnionego kartonu taśma samoprzylepna może sprężynować co w konsekwencji doprowadzi do otwarcia klap. W przypadku większych kartonów lub cięższych przesyłek zaleca się: stosowanie taśm o szerokości 75 mm i oprócz zaklejenia w miejscu łączenia klap - zaklejenie również krawędzi bocznych co dodatkowo eliminuje możliwość otwarcia.

Ogólne warunki sprzedaży

Ogólne warunki sprzedaży w Meritum Olszowy Spółka Jawna z siedzibą w Toruniu ul. Wapienna 10 obowiązujące od dnia 01.03.2023

§ 1

1. Ogólne Warunki Sprzedaży ( OWS ) określają wzajemne prawa i obowiązki wynikające z zawarcia pomiędzy Sprzedającym a Kupującym umowy sprzedaży towarów znajdujących się w ofercie handlowej Sprzedającego.
2. Na użytek niniejszych ogólnych warunków sprzedaży wprowadza się następujące definicje:
a) OWS - ogólne warunki sprzedaży
b) Sprzedający : Meritum Olszowy Spółka Jawna z siedzibą w Toruniu ul. Wapienna 10, NIP 879-101-35-51, KRS 0000143393
c) Kupujący: podmiot nabywający lub ubiegający się o nabycie Towarów lub Usług na mocy umowy , nie będący Konsumentem.
d) Towary : produkty wytworzone przez sprzedawcę lub inne gotowe produkty handlowe dostępne w ofercie sprzedawcy
3. OWS obowiązują w stosunku do wszystkich umów sprzedaży towarów z Kupującymi, z którymi nie została zawarta indywidualna umowa sprzedaży towarów, wyłączająca obowiązywanie niniejszych OWS.
4. OWS są udostępniane Kupującym na stronie internetowej Sprzedającego - www.meritum-torun.pl
5. Kupujący przyjmuje do wiadomości i aprobuje fakt, że Sprzedającego nie obowiązują żadne wzorce umowne lub zastrzeżenia Kupującego sprzeczne z przedmiotowymi OWS.
6. Jeżeli Kupujący nie akceptuje obowiązujących u Sprzedającego OWS, zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie, najpóźniej przed złożeniem zamówienia.

§ 2

1. Kupujący każdorazowo składa zamówienia na towary znajdujące się w ofercie handlowej Sprzedającego poprzez jeden z podanych poniżej sposobów:
a) wysłanie zamówienia na numer fax: +48 56 659 07 24
b) wysłanie zamówienia droga elektroniczną na ogólny adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
c) wysłanie zamówienia drogą elektroniczną na bezpośredni adres e-mail jednego z Przedstawicieli Handlowych.
2. Każdorazowe zamówienie powinno zawierać:
a) dane Kupującego ( nazwa, adres, KRS, NIP ),
b) dokładny adres dostawy, w sytuacji gdy adres ten ma być inny od siedziby Kupującego należy ten fakt wyraźnie zaznaczyć,
c) opis zamawianego towaru: rodzaj, wymiary, waga oraz ilość,
d) sposób dostawy,
e) proponowany termin dostawy,
f) dane kontaktowe osoby zamawiającej,
3. Sprzedający przyjmuje do realizacji zamówienie na zasadach współpracy określonych z danym kontrahentem.
4. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia na zasadach uzgodnionych wcześniej z kontrahentem Sprzedający w terminie do 7 dni powiadomi o tym telefonicznie lub drogą mailową Kupującego
5. Kupujący przyjmuje do wiadomości i akceptuje fakt, iż z uwagi na warunki technologiczne  zamówionego towaru może być inna od wskazanej w zamówieniu o maksymalnie +/- 3%
6. W celu ochrony swoich interesów Sprzedający zastrzega dla siebie uprawnienie do przeprowadzenia procesu weryfikacji każdego Kupującego, w zakresie jego wypłacalności oraz rzetelności. W związku z powyższym Kupujący uprawniony jest do odmowy przyjęcia zamówienia bez podania przyczyny.

§ 3

1. Cena sprzedaży towaru będzie każdorazowo określana w potwierdzeniu zamówienia  drogą mailową lub telefonicznie.
2. Podane ceny są cenami netto i nie zawierają podatku VAT.
3. Koszty dostawy towaru są ustalane indywidualnie podczas składania zamówienia.
4. Kupujący zobowiązany jest do zapłaty za zakupiony towar w terminie wskazanym w fakturze Vat. Za dzień zapłaty uważa się dzień wpływu środków na rachunek bankowy Sprzedającego.
5. W sytuacji opóźnienia w płatności za dostarczony towar, Sprzedający uprawniony jest do wstrzymania dalszych jego dostaw do czasu uregulowania całości zadłużenia wraz z należnymi odsetkami ustawowymi.
6. Złożenie reklamacji za zakupiony towar nie zwalnia kupującego z obowiązku terminowego uregulowania należności.

§ 4

1. Sprzedający zastrzega na swoją rzecz prawo własności towarów, do czasu uiszczenia przez Kupującego całej ceny.
2. Z chwilą wydania Kupującemu lub przewoźnikowi towaru objętego zamówieniem, przechodzą na niego wszelkie korzyści i ciężary związane z towarem, oraz niebezpieczeństwo przypadkowej jego utraty lub uszkodzenia.
3. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za skutki opóźnień w dostawie towarów, będące następstwem okoliczności leżących po stronie przewoźnika.
4. Kupujący potwierdza przyjęcie towaru na: protokole odbioru, kopii faktury, dokumencie WZ lub liście przewozowym.
5.Przyjmując towar Kupujący potwierdza fakt braku widocznych wad zewnętrznych.
6. Kupujący zobowiązany jest do zbadana dostarczonego towaru pod względem zgodności z zamówieniem, ilościowym i jakościowym w zakresie wad nieukrytych w momencie dostawy.
7. Kupujący ponosi względem Sprzedającego pełną odpowiedzialność za szkodę wynikłą na skutek nieuzasadnionej odmowy przyjęcia dostarczonego towaru.
8. Kupujący zobowiązany jest do przechowywania i magazynowania zakupionego towaru w odpowiednich warunkach zgodnie ze specyfikacją techniczną .
9. Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić Sprzedającego o wykryciu wad jakościowych jednakże w terminie nie późniejszym niż 14 dni od daty dostawy towaru. Po upływie niniejszego terminu uprawnienia Kupującego z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru wygasają. Zawiadomienie powinno nastąpić w sposób pozwalający otrzymać potwierdzenie, że Sprzedający zgłoszenie to otrzymał.
10. Sprzedający w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia, zobowiązany jest do powiadomienia Kupującego o sposobie rozpatrzenia reklamacji.
11. Zwrot towaru przez Kupującego może być dokonany wyłącznie za zgodą Sprzedającego.
12. Towar promocyjny lub niepełnowartościowy i z tego tytułu przeceniony, nie podlega reklamacji.
13. Odpowiedzialność odszkodowawcza Sprzedającego względem Kupującego za szkody będące następstwem sprzedaży wadliwego towaru, ogranicza się do rzeczywistej szkody poniesionej przez Kupującego. W pozostałym zakresie odpowiedzialność jest wyłączona o ile nie sprzeciwia się to bezwzględnie obowiązującym przepisom prawa.

§ 5

1.Towary lub Usługi objęte są 6 miesięczną gwarancją liczoną od momentu produkcji, chyba, że karta techniczna Towaru lub warunki producenta innego niż Sprzedawca stanowią inaczej (dotyczy wad ukrytych). Wszelkie roszczenia gwarancyjne Kupującego złożone po terminie określonym powyżej będą pozostawione bez rozpoznania.
2.Warunki gwarancji Towarów określone zostały w poszczególnych kartach technicznych. Gwarancja nie obejmuje m.in. wad wynikających ze zwykłego zużycia, uszkodzenia, zniszczenia, z niewłaściwego przechowywania Towaru, wykorzystania Towaru lub Usługi niezgodnie z ich przeznaczeniem lub niewłaściwym doborem Towaru czy Usługi do potrzeb Kupującego.

§ 6

1.Wszelkie spory mogące powstać w związku z realizacją Umowy Strony będą w pierwszej kolejności rozstrzygać będą na drodze polubownej. Jeżeli Strony nie postanowią inaczej, w przypadku braku porozumienia w terminie 30 dni od dnia wszczęcia postępowania reklamacyjnego lub oddania sprawy do mediacji (celem uzyskania opinii niezależnego eksperta), spór poddanyzostanie pod rozstrzygnięcie rzeczowo właściwego sądu powszechnego dla siedziby Sprzedawcy.
2.W sprawach nieuregulowanych w OWS mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilne go oraz inne obowiązujące przepisy prawa.

§ 7

1.W przypadku gdyby jedno lub więcej postanowień Umowy, potwierdzenia Zamówienia lub OWS okaże się nieważne lub niemożliwe do wykonania, pozostała część pozostaje w pełni wiążąca. Strony niezwłocznie podejmą działania aby zastąpić nieważne warunki lub postanowienia, zgodnymi z prawem lub możliwymi do wykonania.
2.Zawiadomienia dokonywane na rzecz drugiej Strony odbywać się mogą za pomocą: pisma, faksu, poczty kurierskiej lub poczty elektronicznej. Kupujący zobowiązany jest do powiadomienia Sprzedawcy o wszelkich zmianach adresu siedziby lub korespondencyjnego pod rygorem uznania za skuteczne doręczeń dokonanych na ostatni znany Sprzedawcy adres.