Ogólne warunki sprzedaży
Ogólne warunki sprzedaży w Meritum Olszowy Spółka Jawna z siedzibą w Toruniu ul. Wapienna 10 obowiązujące od dnia 01.03.2023
§ 1
1. Ogólne Warunki Sprzedaży ( OWS ) określają wzajemne prawa i obowiązki wynikające z zawarcia pomiędzy Sprzedającym a Kupującym umowy sprzedaży towarów znajdujących się w ofercie handlowej Sprzedającego.
2. Na użytek niniejszych ogólnych warunków sprzedaży wprowadza się następujące definicje:
a) OWS - ogólne warunki sprzedaży
b) Sprzedający : Meritum Olszowy Spółka Jawna z siedzibą w Toruniu ul. Wapienna 10, NIP 879-101-35-51, KRS 0000143393
c) Kupujący: podmiot nabywający lub ubiegający się o nabycie Towarów lub Usług na mocy umowy , nie będący Konsumentem.
d) Towary : produkty wytworzone przez sprzedawcę lub inne gotowe produkty handlowe dostępne w ofercie sprzedawcy
3. OWS obowiązują w stosunku do wszystkich umów sprzedaży towarów z Kupującymi, z którymi nie została zawarta indywidualna umowa sprzedaży towarów, wyłączająca obowiązywanie niniejszych OWS.
4. OWS są udostępniane Kupującym na stronie internetowej Sprzedającego - www.meritum-torun.pl
5. Kupujący przyjmuje do wiadomości i aprobuje fakt, że Sprzedającego nie obowiązują żadne wzorce umowne lub zastrzeżenia Kupującego sprzeczne z przedmiotowymi OWS.
6. Jeżeli Kupujący nie akceptuje obowiązujących u Sprzedającego OWS, zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie, najpóźniej przed złożeniem zamówienia.
§ 2
1. Kupujący każdorazowo składa zamówienia na towary znajdujące się w ofercie handlowej Sprzedającego poprzez jeden z podanych poniżej sposobów:
a) wysłanie zamówienia na numer fax: +48 56 659 07 24
b) wysłanie zamówienia droga elektroniczną na ogólny adres
c) wysłanie zamówienia drogą elektroniczną na bezpośredni adres e-mail jednego z Przedstawicieli Handlowych.
2. Każdorazowe zamówienie powinno zawierać:
a) dane Kupującego ( nazwa, adres, KRS, NIP ),
b) dokładny adres dostawy, w sytuacji gdy adres ten ma być inny od siedziby Kupującego należy ten fakt wyraźnie zaznaczyć,
c) opis zamawianego towaru: rodzaj, wymiary, waga oraz ilość,
d) sposób dostawy,
e) proponowany termin dostawy,
f) dane kontaktowe osoby zamawiającej,
3. Sprzedający przyjmuje do realizacji zamówienie na zasadach współpracy określonych z danym kontrahentem.
4. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia na zasadach uzgodnionych wcześniej z kontrahentem Sprzedający w terminie do 7 dni powiadomi o tym telefonicznie lub drogą mailową Kupującego
5. Kupujący przyjmuje do wiadomości i akceptuje fakt, iż z uwagi na warunki technologiczne zamówionego towaru może być inna od wskazanej w zamówieniu o maksymalnie +/- 3%
6. W celu ochrony swoich interesów Sprzedający zastrzega dla siebie uprawnienie do przeprowadzenia procesu weryfikacji każdego Kupującego, w zakresie jego wypłacalności oraz rzetelności. W związku z powyższym Kupujący uprawniony jest do odmowy przyjęcia zamówienia bez podania przyczyny.
§ 3
1. Cena sprzedaży towaru będzie każdorazowo określana w potwierdzeniu zamówienia drogą mailową lub telefonicznie.
2. Podane ceny są cenami netto i nie zawierają podatku VAT.
3. Koszty dostawy towaru są ustalane indywidualnie podczas składania zamówienia.
4. Kupujący zobowiązany jest do zapłaty za zakupiony towar w terminie wskazanym w fakturze Vat. Za dzień zapłaty uważa się dzień wpływu środków na rachunek bankowy Sprzedającego.
5. W sytuacji opóźnienia w płatności za dostarczony towar, Sprzedający uprawniony jest do wstrzymania dalszych jego dostaw do czasu uregulowania całości zadłużenia wraz z należnymi odsetkami ustawowymi.
6. Złożenie reklamacji za zakupiony towar nie zwalnia kupującego z obowiązku terminowego uregulowania należności.
§ 4
1. Sprzedający zastrzega na swoją rzecz prawo własności towarów, do czasu uiszczenia przez Kupującego całej ceny.
2. Z chwilą wydania Kupującemu lub przewoźnikowi towaru objętego zamówieniem, przechodzą na niego wszelkie korzyści i ciężary związane z towarem, oraz niebezpieczeństwo przypadkowej jego utraty lub uszkodzenia.
3. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za skutki opóźnień w dostawie towarów, będące następstwem okoliczności leżących po stronie przewoźnika.
4. Kupujący potwierdza przyjęcie towaru na: protokole odbioru, kopii faktury, dokumencie WZ lub liście przewozowym.
5.Przyjmując towar Kupujący potwierdza fakt braku widocznych wad zewnętrznych.
6. Kupujący zobowiązany jest do zbadana dostarczonego towaru pod względem zgodności z zamówieniem, ilościowym i jakościowym w zakresie wad nieukrytych w momencie dostawy.
7. Kupujący ponosi względem Sprzedającego pełną odpowiedzialność za szkodę wynikłą na skutek nieuzasadnionej odmowy przyjęcia dostarczonego towaru.
8. Kupujący zobowiązany jest do przechowywania i magazynowania zakupionego towaru w odpowiednich warunkach zgodnie ze specyfikacją techniczną .
9. Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić Sprzedającego o wykryciu wad jakościowych jednakże w terminie nie późniejszym niż 14 dni od daty dostawy towaru. Po upływie niniejszego terminu uprawnienia Kupującego z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru wygasają. Zawiadomienie powinno nastąpić w sposób pozwalający otrzymać potwierdzenie, że Sprzedający zgłoszenie to otrzymał.
10. Sprzedający w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia, zobowiązany jest do powiadomienia Kupującego o sposobie rozpatrzenia reklamacji.
11. Zwrot towaru przez Kupującego może być dokonany wyłącznie za zgodą Sprzedającego.
12. Towar promocyjny lub niepełnowartościowy i z tego tytułu przeceniony, nie podlega reklamacji.
13. Odpowiedzialność odszkodowawcza Sprzedającego względem Kupującego za szkody będące następstwem sprzedaży wadliwego towaru, ogranicza się do rzeczywistej szkody poniesionej przez Kupującego. W pozostałym zakresie odpowiedzialność jest wyłączona o ile nie sprzeciwia się to bezwzględnie obowiązującym przepisom prawa.
§ 5
1.Towary lub Usługi objęte są 6 miesięczną gwarancją liczoną od momentu produkcji, chyba, że karta techniczna Towaru lub warunki producenta innego niż Sprzedawca stanowią inaczej (dotyczy wad ukrytych). Wszelkie roszczenia gwarancyjne Kupującego złożone po terminie określonym powyżej będą pozostawione bez rozpoznania.
2.Warunki gwarancji Towarów określone zostały w poszczególnych kartach technicznych. Gwarancja nie obejmuje m.in. wad wynikających ze zwykłego zużycia, uszkodzenia, zniszczenia, z niewłaściwego przechowywania Towaru, wykorzystania Towaru lub Usługi niezgodnie z ich przeznaczeniem lub niewłaściwym doborem Towaru czy Usługi do potrzeb Kupującego.
§ 6
1.Wszelkie spory mogące powstać w związku z realizacją Umowy Strony będą w pierwszej kolejności rozstrzygać będą na drodze polubownej. Jeżeli Strony nie postanowią inaczej, w przypadku braku porozumienia w terminie 30 dni od dnia wszczęcia postępowania reklamacyjnego lub oddania sprawy do mediacji (celem uzyskania opinii niezależnego eksperta), spór poddanyzostanie pod rozstrzygnięcie rzeczowo właściwego sądu powszechnego dla siedziby Sprzedawcy.
2.W sprawach nieuregulowanych w OWS mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilne go oraz inne obowiązujące przepisy prawa.
§ 7
1.W przypadku gdyby jedno lub więcej postanowień Umowy, potwierdzenia Zamówienia lub OWS okaże się nieważne lub niemożliwe do wykonania, pozostała część pozostaje w pełni wiążąca. Strony niezwłocznie podejmą działania aby zastąpić nieważne warunki lub postanowienia, zgodnymi z prawem lub możliwymi do wykonania.
2.Zawiadomienia dokonywane na rzecz drugiej Strony odbywać się mogą za pomocą: pisma, faksu, poczty kurierskiej lub poczty elektronicznej. Kupujący zobowiązany jest do powiadomienia Sprzedawcy o wszelkich zmianach adresu siedziby lub korespondencyjnego pod rygorem uznania za skuteczne doręczeń dokonanych na ostatni znany Sprzedawcy adres.